Rae Gümnaasiumis on klassijuhatamise asemel individuaalne mentorlus.
Lennule on määratud ka juhtkonna poolt esindaja grupiga seotud teemade arutamiseks ja lahendamiseks (nt küsimused õppekava ja õppekorraldusliku info kohta, osalemine ühisüritustel, õppereisidel jne).
Õppija esmaseks kontaktiks on talle määratud mentor.
🔸🔸🔸
Kes on mentor ja mis on tema roll?
Mentoriks on koolis selleks ettevalmistuse saanud inimene. Peamiselt on selleks aineõpetaja, aga selleks võib olla ka muu töötaja (läbinud samuti koolituse).
Mis on mentorlus?
Mentorlus on koostöösuhe, mis aitab avada õppija potentsiaali, mis inspireerib ja toetab teda õppimises ja isiklike eesmärkide saavutamisel. Õppimise kõrval ei tohi unustada, et inimene on tervik oma elus (õppimine-kodu-sõbrad-hobid).
Mentori rollid:
- toetaja/ärakuulaja
- suunaja küsimuste, arvamuste, kogemuste jutustamise abil
- tagasiside andja (peegeldamine)
- info andja
- juhendaja
- eeskuju inimesena
- väärtuste edastaja
- kontaktide vahendaja "uste avaja".
Mis kasu on mentorlusest õppijale?
Õppija:
- õpib seadma iseendale eesmärke;
- õpib teadlikumalt tegema valikuid, oskab neid põhjendada;
- tekib tunne, et saab õppimisega hakkama, mis omakorda tekitab usku oma võimetesse õpingud lõpetada;
- õpib lähemalt tundma õpetajat ja oskab väärtustada selle töö eesmärke;
- saab isiklikku abi oma arengu suunamisel;
- õpib iseennast rohkem tundma ja iseennast teiste seas tundma. Mõjutab enestunnet, et saab koolikaaslastega hästi läbi;
- õpib väljendama ennast selgelt ja arusaadavalt;
- saab julgust suhtlemisel erinevate inimestega (edaspidises tööelus väga vajalik oskus);
- õppija tunneb, et saab olla tema ise siin koolis.
Mis kasu on mentorlusest õpetajale?
Õpetaja õpib tundma õppijate isikupära, mis omakorda aitab mõista ainetunnis toimuvaid protsesse. Tänu sellele paraneb suhtlus õppija-õpetaja vahel. Osatakse hinnata teineteise isiklikku ruumi ja austada väärtuseid. Olla parnter õppijale.
Mis kasu on mentorlusest tervele koolile?
Kui kõik oskavad üksteisega suhelda ja arvestavad sellega, et me oleme kõik erinevad, siis tekivad partnerlussuhted. Oskame üksteist hinnata. Loome hea töökeskkonna õppijale, õpetajale ja teistele töötajatele. Arendame koos väga hea koolikultuuri.
Tekib parem ühtekuuluvustunne. Oskame märgata ka kaaslase soove. Tekib austus ja hoolivus üksteise vastu.