Millest üldse alustada õppekava loomist?
Otsustasime esmalt kaevuda sügavale. Tahtsime aru saada, milline on meie nägemuste/uskumuste/kogemuste pinnalt hariduse valitsev olukord, mis on selle kaugem mõju (kui sellega jätkata) ning mõista, mis on valitseva olukorra põhjustajateks.
Sel teekonnal olid meie kaaslasteks Merike Rehepapp Haridusdisaini Keskusest ning meetod hellitusnimega “1 samm edasi ja 2 sammu tagasi”.
Kuue kohtumise vältel kaevusime tõsiselt, sest läbi tuli käia kõik tasandid: alustasime õppijast, liikusime ühiskonnani ning lõpetasime iseenda tasandiga.
Kuhu jõudsime?
Viimasel kohtumisel vaatasime otsa värvilistele seostele ning noppisime välja need seosed (mõju + põhjus), mida soovime Rae Gümnaasiumi õppekavaga mõjutada ja vältida. Koorusid välja tuumiksõnad, millele hakkame üles ehitama oma õppimise kultuuri.
Mida Sulle need sõnad räägivad? süsteemne tervik - aeg - usaldus - partnerlus - armastus - koostöö - põhimõtted - jagatud visioon - roll - vastutus